tisdag 4 oktober 2016

Tiden rusar iväg...

Tiden rusar iväg och jag hinner inte blogga så ofta. Jag vet inte vart dagarna flyger iväg. Men visst har det hänt några små grejer på bygget igen. Trots att mycket annat där också stått i still en längre tid. Som ni ser på bilden ovan så har det påbörjats lite muras. Det är alltså badrummet på nedre våningen som börjar ta form. 
Och följande dag så var det så gott som färdigt murat, några få stenar fattas ännu men det fixas en ny dag. 
Även golvet i tekniska utrymmet har gjutits. Nästa vecka läggs antagligen värmepumpen in och därefter gjuts resten, då det blivit lite ordning på alla slangar. 
Jag tog mig själv också i kragen och målade ytterligare två väggar i ett av sovrummen på övre våningen. Dock har det inte bara handlat om lathet, utan färgen som används är aningen jobbig att måla med. Den är så tung att arbeta in så mina handleder har protesterat en del. Därför blev det någon veckas vilopaus.
Och efter ytterligare några dagars paus målade jag ena väggen i det tredje rummet på övre våningen. Snart är alla stockväggar målade på övre våningen. Det ser nästan rätt färdigt ut där, om man bortser från att mellanväggarna snart kommer upp och då blir det två till väggar i varje rum att behandla. Dock blir en vägg i varje rum tapetserad. 

/Johanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar