tisdag 18 oktober 2016

Täthetsmätning och annat smått

Det har stått stilla på bygget nu i nästan en månad, i väntan på andra leveransen från Kontio. Men däremellan har vi gjort en täthetsmätning på huset, och på bilden ovan syns förberedelserna. 
Killen demonstrerar värmekameran han använder sig av. Huset fick godkänt, det var alltså tätt byggt. På vissa ställen kunde vi göra små förbättringar men för övrigt får vi vara nöjda.  
För en vecka sedan kom den efterlängtade andra leveransen. Och nu har vi bara väntat på byggarna, att de skall komma och sätta igång. Och igår dök de upp för att göra det sista dom är anställda för att utföra, dvs färdigställa garaget, lägga upp takpanel, gipsskivor och stockpanel på mellanväggar och sådant smått och gott. 
Vi utnyttjade terassbordet och en överbliven skiva för att visualisera var vårt kommande matbord kommer och kunde därmed märka ut var taklampan skall placeras. Så nu är det vårt fel om den är på fel ställe sedan. 
Jag har börjat söka tapeter och har goda kandidater till alla rum. Tapeten ovan har jag sett på en husvisning och gillade den. Men det är inte sagt att jag väljer den fast jag gillar den. Men vi får se. Det blir ju som sagt bara fondväggar i alla rum, övriga väggar får stockpanel.
Och golvet!! Oj, vad jag tycker det är svårt att välja nyans på parketten. Det finns allt för många alternativ. 


/Johanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar