onsdag 8 juni 2016

Sommarstorm!!! What?

Jaa-a, då kom äntligen dagen då huset levereras. Och vet ni vad? Dagen började solig och relativt fin, med aningen hård vind. Leveransen (första lastbilen) dyker upp på kvällen kl 18.30, då har det blivit mulet och blåser rätt så kraftig vind och stunden efter börjar det dessutom regna. Vi lyckades alltså pricka in denna sommarstorm exakt då husleveransen kom! Vad är nu sannolikheten, och hur ofta är det egentligen sommarstormar?? 
Nåja, det fanns inget annat alternativ än att börja arbetet med att placera ut paketen på tomten. Det var min far och Andreas som hade äran att närvara och hjälpa chaffisen. Och oj vad jag hade dåligt samvete då de var ute i kylan, regnet och blåsten. Men lilla Ellen krävde min uppmärksamhet. Som tur var min mamma här också, så att jag ett par ggr kunde åka till tomten och förse dem med extra jackor och mössor. 

Tre timmar senare har de tömt första lastbilen, men som tur behövde de inte lämna kvar för att tömma den andra lastbilen. Det skötte chaffisarna, tack o lov! Både pappa och Andreas skulle ju upp tidigt i arbete följande dag. 

På morgonen därefter, alltså idag, åker Andreas ner till tomten för att kontrollera läget. Och alla paket är på sin plats i fin ordning. Vädret har också klarnat upp, men blåsten är fortfarande kraftig. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar